Loading
Pozovite nas 063/277-062 011/7181-403

Preduzetnička priča BIZLife

Inovacija je nekada važnija od ulaganja


Kao dugogodišnji lekar internista u KBC “Bežanijska kosa” Ljiljana Bajić Bibić je počela da izučava ishranu, , homeopatiju i biorezonancu a posebno se zainteresovala za organsku funkcionalnu hranu koja pozitivno utiče na određene funkcije organizma.

“Moja zamisao je bila da osmislim takvu kombinaciju hrane koja bi promovisala zdravlje i smanjila rizik od pojave bolesti. Kako bih imala više mogućnosti da sprovedem svoje ideje i zamisli u delo, odlučila sam se da započnem sopstveni poslovni poduhvat”, kaže Ljiljana.

Prilikom osnivanja firme glavna ideja vodilja za nju je bila da time realizuje svoje zamisli u prevenciji, lečenju i informisanju šire javnosti o značaju ishrane i očuvanja zdravlja.

Firma „Nutri Bios” osnovana je u aprilu 2014. godine sa idejom da osmišljava, proizvodi i promoviše organsku funkcionalnu hranu i zdrav način života.

“Pri osnivnju nismo koristili nikakva podsticajna sredstva. U  saradnji sa Institutom za bromatologiju Farmaceutskog fakulteta u Beogradu dve godine sam radila na relaizacii ‘Nutri bios’ paketa koji svojim nutrifarmakološkim dejstvom pomaže uspostavljanju optimalne ravnoteže organizma. Radimo na tome da svaki novi proizvod naše firme bude jedinstven, funkcionalan i naučno potvrdjen”, istakla je ona.

“Nutri Bios” je prevashodno preduzeće za proizvodnju, te da bi plasiralo nekoliko artikala koji se baziraju na funkcionalnoj hrani, bilo je neophodno da se obezbede sredstva u iznosu oko 15. 000 evra.


Ljiljana kaže da je organska sertifikovana hrana još veoma malo zastupljena na našim prostorima, tako da prilikom nabavke sertifikovanih proizvoda koji su baza njihove proizvodnje, povremeno postoje teškoće administrativne prirode, čemu doprinosi tradicionalna “opuštenost” našeg mentaliteta i povremeno nepoštovanje rokova.

Ona navodi da su osnovni principi poslovanja njene firme – inovativni proizvodi koji doprinose poboljšanju i očuvanju zdravlja, sertifikovani organski proizvodi, visok i ujednačen kvalitet, poštovanje rokova, dobra komunikacija.

“Još postoji slaba obaveštenost populacije o dobrobitima organske i funkcionalne hrane. Takva  hrana proizvodi se po strogim pravilima organske proizvodnje i sertifikovana je od strane relevantnih institucija ali je uvek skuplja od konvencionalne proizvodnje. Iako imate dobar proizvod, uvek postoje teškoće plasmana. Dobar marketing neizbežno zahteva finansijska ulaganja, a novca nikad dovoljno. Osim toga, nedovoljna edukacija i slabija platežna mogućnost stanovništva su jedan od otežavajućih faktora u plasmanu i prodaji proizvoda iz oblasti organske proizvodnje”.

Ljiljana poručuje svima koji razmišljaju da započnu svoj biznis da treba preduzeti nešto u okvirima svojih mogućnosti. Ima mnogo firmi koje su započele posao bez posebnih ulaganja ali su donele inovaciju na tržište što je bio osnovni pokretač za dalji rad.

Medicina je njena velika ljubav a kada bi mogla da vrati vreme  jedino što bi menjala je što bi se odlučila ranije da pređe u privatan posao koji jeste neizvesniji ali daje daleko veću slobodu i mogućnosti za ostvarenje sopstvenih ideja.

Nove ideje, komunikacija, informacija, upornost i veliki rad je sigurna formula za poslovni uspeh, smatra ona.

Izvor: BIZLife

Piše: Tanja Njegomir